Keď sa myšlienka premení na úspech

Máš v hlave inovatívny nápad? Projekt, ktorý pomôže spotrebiteľom alebo firmám vyriešiť aktuálny problém? Prihlás sa do programu Univerzitného technologického inkubátora STU a z tvojej myšlienky sa môže stať tvoje živobytie.

InQb poskytuje šancu študentom posledného ročníka stredných škôl, vysokoškolákom aj absolventom VŠ uspieť s nápadom a pretaviť ho do reality. Zažil to aj Rudolf Husovič, autor platformy LODO. Vlani na jeseň sa počas pandémie vrátil zo zahraničia a skončil v domácej karanténe. Potreboval súčiastku zo železiarstva z obce, kde býva, to však neprevádzkuje internetový obchod. Dostal nápad vytvoriť nástroj na predaj cez internet pre kamenné predajne, vďaka ktorému by veľmi jednoducho mohli predávať svoje produkty. Rudolf prešiel trojmesačným programom ŠTART v inkubátore STU, kde mu s nápadom pomohli odborníci z rôznych oblastí. Teraz si plánuje založiť vlastnú firmu a svoj produkt už ponúka kamenným predajniam v okolí.

Vďaka startupu sú svetoví

Účastníci v InQb dostanú najskôr priestor otestovať si svoj nápad. Ak uspejú, vyberú si mentora, s ktorým sa pripravujú na skutočné podnikanie. „Podporujeme študentov a startupistov, vzdelávame, networkujeme, mentorujeme a vzájomne prepájame univerzitu s praxou,“ takto sa definuje InQb, v ktorom za 15 rokov existencie rozbehlo svoje podnikanie viac ako 80 novozaložených a dnes už úspešných firiem.

Z IT sektora to boli napríklad Innovatrics, ktorí patria medzi svetovú špičku v oblasti biometrických technológií či Al Maps, ktorí vytvorili inteligentné mapové aplikácie. Aj spoločnosť Facemedia kreovala svoju myšlienku v InQb a dnes využíva umelú inteligenciu s detekciou tváre a tela, aby obchodníkom dokázala zvýšiť zisk.

Cesta do života

Študenti a absolventi, ktorí sa prihlásia do najstaršieho univerzitného inkubátora na Slovensku, chcú svojím nápadom niečo zmeniť a živiť sa tým, čo ich baví. „S nami prechádzajú celou podnikateľskou cestou a čokoľvek sa na nej naučia, zíde sa im to do života,“ hovorí vedúca inkubátora Andrea Miklasová. Podnikateľ podľa nej musí mať nápad, no to nestačí. „Musí vedieť, ako založiť firmu, postarať sa o ňu, ovládať zákony, prezentovať sa na internete, ovládať marketing. S tým všetkým im pomôžeme,“ objasňuje.

Pre načítanie celého obsahu je potrebné sa zaregistrovať a prihlásiť.